The Wedding of Palo
Written by the polar explorer Knud Rasmussen and filmed in Greenland, Palo’s Wedding follows Palo and Samo, two Inuit hunters who are both friends and rivals, and both in love with Navarana. After a violent clash, the two face off in a duel of song and drumming to decide who will be allowed to ask for her hand in marriage.