Ecce bombo
The film that marked Nanni Moretti’s breakthrough captures a generation of young Italians in the 1970s, caught between political ideals and existential boredom. It's a typical Moretti: political themes and personal stories are interwoven with subtle humour and (self-)irony, as he explores the peculiarities of human nature.