Poland's demographic crisis
With one of the lowest birth rates in Europe, Poland is experiencing a serious demographic crisis. This trend is threatening Poland's economic growth and strategic ambitions. Since there are many causes of this decline, such as the difficulty to mix work and family, the housing crisis or the economic situation, the government has introduced new family policies.