Moldova: towards energy independence
Moldova recently set a record by covering nearly half of its electricity needs with renewables. Once dependent on Russian gas, the country is accelerating its transition to solar, wind, and other clean sources to boost energy security, cut emissions, support local businesses, and align with European standards.