Rearmament in the EU
The figures speak for themselves. In 2024, the 27 EU Member States spent over 320 billion euros on defence. Clearly, the war in Ukraine has meant Europeans have had to think about their armies, but the arrival of Donald Trump in January also brought a sense of urgency to Member States.