Jean-Philippe Rameau: Platée
Platée, a silly and conceited nymph, falls for a fake wedding to Jupiter, king of the gods. This new staging of Jean-Philippe Rameau’s Baroque masterpiece is colourful, eccentric, full of wit and free of taboos, yet also surprisingly deep.
Louis XV had Platée performed for his son's wedding festivities in 1745. The burlesque raised Rameau’s standing and played a part in his appointment as composer to the court. In 1749, the Paris opera added Platée to its repertoire, notwithstanding the outrage sparked by the libretto.