A History of Erotic Art
The people of Antiquity had little problem with nudity and would not find graphic depictions of sexual acts as morally suspect of obscene. But Christianity changed perspectives, bringing in notions of shame and the negation of the body. This documentary looks at the erotic in art over the last two thousand years.