Portnoy's Complaint
In 1969, Philip Roth's novel Portnoy's Complaint triggered a literary sensation. This scandalous and humorous novel broke taboos about sexuality and Jewish culture. 60 years after its publication, the work continues to provoke controversy and the American writer remains inextricably linked to perhaps his best-known novel.