Kompleks Portnoya
„Kompleks Portnoya” w momencie wydania – w samym środku rewolucji obyczajowej w Stanach Zjednoczonych – stał się sensacją. Skandalizująca i pełna humoru powieść podzieliła społeczeństwo. Jedni wychwalali pisarstwo Philipa Rotha, inni wyzywali go od antysemitów i zboczeńców. 60 lat później temperatura sporu znacząco się obniżyła, a „Kompleks” jest podziwiany za wiwisekcję żydowskiej Ameryki.