Grieving Animals: Myth or Reality?
Baboons, ravens, dolphins and elephants - very different species at first glance, but they have one astonishing thing in common: they show complex emotional reactions when one of them dies. Biologists have documented remarkable behaviour over the years and are now trying to explain them scientifically. But do such behaviours really mean that animals consciously process death and loss? This documentary provides insights into a new field of research that deals with grief in animals.