In Conversation with Walter Salles
Walter Salles, a former documentary filmmaker, is deeply inspired by Brazil’s history. His films vividly depict the country’s social and political realities, intertwining past and present. Central to his storytelling are the perspectives of people in a society shaped by the absence of fathers, both figuratively and literally – offering a poignant view of Brazilian identity.