Moscow Attack: The Islamist Lead
The Moscow attack is believed to have been carried out by a remnant of Islamic State.. The jihadists blame Russia for invading Afghanistan in 1979, waging two wars in Chechnya in the late 1990s, being an ally of Shiite Iran and supporting Bashar al-Assad's Syria.