Iran war: How can Europe cap oil prices?10 min
The war has spread to US allies in the Gulf where Iran is targeting energy facilities. The Strait of Hormuz, crucial for oil exports, has also been blocked. The conflict is turning into a global oil crisis and European consumers have been facing higher prices at the pump. Without a unified response from Europe, some governments have announced measures to cap spiking prices.