Terribly Beautiful Eyesores
Why do we keep building taller buildings? For psychologist Riklef Rambow, it is a sign of megalomania, echoing the Tower of Babel in the bible. Whereas Architect Maren Harnack claims that excessive construction is the result of our urge to compete, which encourages human beings to constantly beat existing records.