Ship of the Dead
Philip Gale, a young American sailor, signs onto the Yorikke, a decrepit freighter crewed by outcasts. What begins as a quest for freedom becomes a brutal ordeal of hard labour, inhumane treatment, and grim revelations – especially when a disturbing secret is found in the ship’s cargo. A gritty seafaring tale that launched Horst Buchholz’s path to Hollywood.