Re: Albania Faces its Dark Past
For nearly 50 years Albania lived under perhaps Europe’s harshest communist dictatorship with omnipresent surveillance, imprisonments, and executions. Today the country has chosen to open up the archives of the feared state police, the Sigurmi. Are Albanians ready to face up to a difficult past?