Przez prawie 50 lat Albania była jedną z najostrzejszych dyktatur w Europie. Codziennością mieszkanek i mieszkańców kraju była stała inwigilacja, więzienia czy egzekucje. Dziś Albania postanowiła raz na zawsze rozliczyć się z przeszłością i otworzyć archiwa bezwzględnej policji politycznej, Sigurmi. Ale czy ludzie są na to gotowi?