Against the Rest of the World (4/4)56 min
The turbulent history of the people that work the land, from the fall of the Roman Empire to the present day. Final episode: In the 19th century, the industrial revolution turned the peasant world upside down. The old village communities were dispersed and the agrarian population plummeted with the rural exodus.