Making History
Since the beginning of the 20th century, Palestine has been a territory confronted by opposing visions of history. The Palestinian keffiyeh has become an international symbol of the Palestinian cause. Patrick Boucheron invites historian Jean-Pierre Filiu to tell the story of the traditional headdress which has become an emblem of a struggle for nationhood.