Twist - Neurodivergent ArtistsTemples of Culture
Spectacular architecture for new museums and opera houses is now commonplace. Rotterdam shows that even purely functional buildings such as art warehouses do not have to be boring. The depot by MVRDV Architects for the Museum Boijmans van Beuningen is original and witty.
Valencia’s City of Arts and Sciences is a spectacular ensemble of cultural buildings developed by Santiago Calatrava. But was the eye-watering price tag for the city worth the investment?