The Femme Fatale in Art
At once seductive and dangerous, historical myth and male fantasy, the femme fatale represents both erotic promise and a death trap to the male observer. Conceived at the end of the 19th century in the works of Gustave Moreau, Franz von Stuck and Lovis Corinth, the femme fatale was completely reinvented in the 20th century by many female artists.