The Extradition of Julian Assange36 min
On 4 January 2021, a London court denied the extradition of Wikileaks founder Julian Assange to the United States - where he faces up to 175 years in prison, accused of publishing hundreds of thousands of confidential documents. But the judicial battle continues: the US government has appealed, while Assange remains in Belmarsh maximum security prison.