Why are Statues Controversial?6 min
Statues are silent observers of our everyday lives... and most of the time they go unnoticed as city dwellers bustle from one destination to the next. But now statues are having their moment in the spotlight. When we look at the stories of the people we put on plinths, we discover painful histories and shameful, forgotten truths.