Europe At A CrossroadsThe New Europeans
The humanitarian catastrophe triggered by the war in Ukraine and the complex reception structures for refugees created in record time show how contradictory Europe is when it comes to refugees. Some are welcomed with open arms, others are rejected. But foreign workers play a crucial role in the European economy, even if Europe seems to do its best to keep the majority of economic migrants out.