Natura Europa
Standing firm against the assaults of a fickle climate on the very edge of Europe -the Scots pine is at the heart of a magnificent ecosystem offering a home to hundreds of other life-forms from the iconic Golden Eagle to the rare capercaillie bird and the feisty red squirrel.
As one of Scotland’s longest living species the pine is also a witness to the nation’s history – where a wild Highland landscape and its people have changed beyond recognition in 500 years.