Animal Social Networks
A series looking at animal behaviour in the wild. This episode focuses on individual personality. In Germany, groups of Great Tits work better as a team when different character traits are present. In the Panama rainforest, the collective identity of ant colonies influences the health of the tree they live next to. In the Kenyan savannah, confident, wise and gentle elephants are essential to the cohesion of their clan and the survival of the species.