Animal Social Networks
A series exploring animal beviour. In many animal communities, making friends is of utmost importance for survival and reproduction. This is the case for the common guinea fowl on the Kenyan savannah; the rock hyrax in Israel; the vampire bats of Panama; and the yellow-bellied marmots of the Colorado mountains.