Art of Gaming
In Fallout 4, H1Z1, or The Forest, the player must survive in different hostile environments, whether prehistory, a desert island, a post apocalyptic world, or zombies. What drives us to want to prepare for the end of the world? Sociologist Bertrand Vidal and Trinity explain how these games tap into our most fundamental impulse: the will to survive.