Izrael-Palestyna: niekończący się konflikt
Od dziesięcioleci trwają krwawe walki między Izraelczykami i Palestyńczykami. Liczne negocjacje pokojowe w ostatnich latach zakończyły się fiaskiem, a jedynie sporadycznie dochodziło do kruchego zawieszenia broni. Spór dotyczy przede wszystkim granicy między Izraelem a terytoriami palestyńskimi oraz kwestii uznania Palestyny. W sobotę 7 października dziesiątki osób zginęło, a setki zostało rannych w Izraelu w wyniku zmasowanych ataków rakietowych Hamasu. Wojna rozgorzała na nowo.