Rewolucja science fiction (3/5)
Science fiction często czerpie z napięć zimnej wojny, pokazując świat na krawędzi atomowej katastrofy. James Cameron wielokrotnie eksplorował grozę nuklearnej zagłady, a David Lynch w "Diunie" i George Miller w "Mad Maxie" kreują postapokaliptyczne uniwersa. Ich filmy uczą, jak krucha jest nasza cywilizacja w obliczu broni masowego rażenia.