Nepal: Mandale, magiczne rysunki z piasku33 min
Nepal, niewielki kraj wciśnięty między Indie a Chiny, zdominowany przez Himalaje, jest kolebką buddyzmu. To tu narodził się Siddhartha Gautama, Budda. Choć w stolicy dominują wyznawcy hinduizmu, w kraju znajduje się wiele buddyjskich klasztorów. Niektóre z nich zaczęły przyjmować kobiety. Mniszki poświęcają się między innymi sztuce mandali, malunków z piasku, przypominających o ulotności ludzkiej egzystencji.