360° Świat bez granic
Uprawa konopi ma na północy Maroka długą tradycję — przez wiele lat około 300 000 rodzin utrzymywało się z uprawy tej rośliny, z której pozyskuje się marihuanę i haszysz. Jej właściwości terapeutyczne sprawiły w ostatnim czasie, że Maroko zalegalizowało uprawę konopi do celów farmaceutycznych. Tam, gdzie wcześniej rządzili przemytnicy, państwo próbuje dziś narzucić swoją kontrolę. Legalna produkcja podlega surowym zasadom i rygorystycznym kontrolom, co zniechęca wielu rolników. Rządowy program napotyka trudności — przystępuje do niego mniej rolników, niż zakładano.