Arabia Saudyjska: władza w ręku MbS13 min
Arabia Saudyjska pod rządami księcia Muhammada bin Salmana: bogate w ropę królestwo chce porzucić swój konserwatywny wizerunek dzięki „Wizji 2030”. Jednak nadal pozostaje autorytarne - na porządku dziennym jest łamanie praw człowieka, egzekucje, represjonowanie opozycji (m.in. zabójstwo Dżamala Chaszukdżiego w 2018 roku). Niezależnie od tego MbS nawiązuje sprytne sojusze z USA, ale w kwestii ochrony atomowej polega na Pakistanie.