Czy to prawda, że...?
Brak higieny, kąpiel raz w roku, ulice pełne nieczystości, miasta spowite zabójczym fetorem. Średniowiecze zapisało się w zbiorowej wyobraźni jako epoka, gdy Europejczycy myśleli o innych rzeczach, niż o czystości. Czy to jednak prawda? A może to właśnie nasza epoka jest najbrudniejsza w historii ludzkości?