Strefy konfliktu
Naddniestrze, niezależne od Mołdawii od 1992 roku i wojny domowej funkcjonuje niczym niepodległe państwo, choć nie uznaje go nawet jego patronka, Rosja. Od wojny w Ukrainie, Naddniestrze wydaje się być zarzewiem kolejnego konfliktu w Europie. Region ściśle związany z Rosją, handluje przede wszystkim z Zachodem i Mołdawią. Po odcięciu dostaw gazu z ukraińskich gazociągów, Naddniestrze znalazło się na skraju upadku.