Zone de conflict
Transnistria este o regiune separatistă a Republicii Moldova, strâns legată de Rusia pe plan politic și economic. Deși mult timp a fost susținută de gazul gratuit furnizat de Moscova, exportă în principal către Uniunea Europeană. Afectată din 2025 de o criză energetică fără precedent, regiunea devine tot mai mult un punct sensibil al scenei geopolitice.