Deathstars
Deathstars został założony w Szwecji w 2000 r. przez członków death- i blackmetalowych zespołów Dissection, Swordmaster i Ophthalamia. W 2002 r. wydali swój debiutancki album "Synthetic Generation", który podbił początkową Szwecję, a później cały świat. Deathstars charakteryzują ciężkie gitarowe brzmienia i głęboki głos lidera - "Whiplashera Bernadotte'a".