Upcycling: punkowi designerzy przeciwko szybkiej modzie16 min
Upcycling – przerabianie zużytych ubrań na nowo – jest w modzie. Jednak jego pionierzy nie spodziewali się takiego obrotu sytuacji. Jeszcze w latach 90. JJ Hudson, alias Dr Noki, przerabiał używane dresy, by pozbyć się ich komercyjnego przekazu, zamazując loga i tworzą rewolucyjne napisu. W Paryżu Badian Kouyaté, założyciel Xüly Bët tworzy istne tekstylne kolaże z ubrań streeetwearowych. Czy jednak można zmienić porzemysł modowy nie wchodząc do mainstreamu?