Rosyjskie wpływy w Afryce13 min
Relacje między Rosją a krajami Afryki mają długą historię. Już w okresie dekolonizacji ZSRR wspierał afrykańskie ruchy socjalistyczne, które sprzeciwiały się zachodnim mocarstwom. W ostatnich latach Moskwa ponownie zaczęła wykorzystywać swoje afrykańskie wpływy rękami Grupy Wagnera i jej przywódcy Jewgienija Prigożyna. Ale jaka jest przyszłość Rosji w Afryce?