Świątynie kultury - Małe miasta, wielkie marzeniaFemme fatale w sztuce
Jest uwodzicielska i niebezpieczna. Stanowi obietnicę szczęścia, a jednocześnie niesie zgubę. Przyglądamy się konstruktowi femme fatale w sztuce. Fascynowała ona zwłaszcza malujących mężczyzn, którzy przedstawiali ją jako piękną, biuściastą i śmiercionośną niewiastę. Przestała być ucieleśnieniem męskich fantazji, gdy kobiety upomniały się o swoje miejsce w świecie sztuki i sprzeciwiły się szowinistycznej demonizacji kobiecego erotyzmu.