Dżihad w Europie (2/3)
Po początkowej ekspansji, w 2010 roku siatki Al-Kaidy wycofały się tak daleko na różnych frontach, że wielu obserwatorów uważa, że widzą koniec globalnego dżihadu. Islamskie Państwo w Iraku, lokalna odnoga Al-Kaidy i prekursor IS, schodzi do podziemia. W 2012 r. seria zamachów dokonanych przez Mohameda Meraha w samym środku francuskiej kampanii prezydenckiej została uznana za bezsensowny, odosobniony akt szaleńca. Ataki te były jednak wynikiem procesów, które rozpoczęły się ponad dziesięć lat wcześniej. Odbiją się one echem w środowiskach islamistycznych w całej Europie. Jednocześnie kryzys w Syrii nasila się w następstwie masowych powstań w świecie arabskim. Kraj ten stanie się punktem zbornym dla nowych nurtów globalnego i europejskiego dżihadyzmu...