Jihadism in Europe - A History (2/3
After 9/11, jihadist terrorist groups were dismantled. While the Arab Spring got underway and the decline of Al-Qaeda began, jihad morphed into a new breed of home-grown terror. There were bombings in Madrid, the murder of Theo van Gogh in the Netherlands, and the cartoon controversy in Denmark. France was left reeling from a series of attacks by Mohamed Merah. And suddenly, the hydra grew another head, as crisis-ridden Syria became the new epicentre of global jihadism.