Tchaikovsky: Piano Concerto No. 1
Johannes Brahms spent the last 25 years of his life not far from where the Wiener Konzerthaus now stands. On 21 June 2026, the Vienna Symphony Orchestra and the young Russian pianist Yulianna Avdeeva perform the composer’s Piano Concerto No. 1 in D minor, Op. 15, under the baton of principal conductor Petr Popelka. Part of europiano, ARTE's special day celebrating the piano concerto across Europe.