Re: Women Miners of Ukraine
The Russian invasion of Ukraine meant that many miners left their jobs to become soldiers. The empty posts were taken up by women who were banned from these jobs before 2022. ARTE Re: goes to the Dnipropetrovsk region to meet women who work in the coal mining industry in often perilous conditions.