Mobutu's Game
The economic boom of the early years of Mobutu's rule is soon followed by a crisis - partly due to corruption. The dictator retreats to his luxury residence far from Kinshasa, while the Congolese people suffer. Mobutu’s secret service installs a climate of fear throughout the country, and once again Western forces rush to his aid.