Russian Influence in Africa13 min
Africa and Russia go back a long way: As European colonial powers lost their grip, the USSR supported Africa’s socialist movements. In recent years, Moscow has again got involved in African affairs through the Wagner militia and its leader Yevgeny Prigozhin. But what happens now after his mysterious death?