South Africa: A Regional Power13 min
On the southern tip of the continent, South Africa has become a strong regional power, albeit one with serious problems of inequality, poverty and corruption. Although many African nations have been held back by wars, political instability and the effects of climate change, South Africa holds the highest Human Development Index south of the Sahara.