Jewish Identity in Ukraine and Germany34 min
How is Jewish identity lived in times of war? The Ukrainian commander Ilya Shpolyansky wears his kippah proudly at the front but hides it when travelling in Berlin. Daniel Arkadij Gerzenberg, author of the book “Reparation Jew” shares his personal experiences of Germany’s culture of remembrance.