How Mathematic is the Universe?30 min
Plant growth is determined by the golden ratio symbolised by the Greek letter Phi, pine cones grow in a logarithmic spiral and flower petals are often arranged in the Fibonacci sequence. Is mathematics a human invention or does it represent the fundamental structures of our universe?