Syria: From Soldier to President11 min
18 December 2024 at the Syrian presidential palace: The new Syrian leader, Ahmed al-Charaa, gives his first interview to Western television since taking power and ending 54 years of the Assad regime. The interview for the BBC shows the willingness of al-Charaa to transform himself from rebel fighter into a respectable president of Syria.